Як зберігати і пілкуватися про гідрокостюм
Перш за все, необхідно досить чітко уявляти собі, де, коли і як часто ви збираєтеся пірнати. Від цього буде залежати вибір моделі костюма, його товщина і розфарбування. Для теплих вод Чорного і Середземного морів з температурою 20-22 градусів і вище цілком підійде костюм товщиною 3 мм.але варто температурі води опуститися на 1-2°з або вам пірнути глибше 10-15 метрів, як тут же з'являється необхідність в 5-міліметровому костюмі.
Його можна з успіхом використовувати до тих пір, поки водойма не охолоне до 12-13 градусів, і тут вже потрібно одягати "сімку" - костюм товщиною 7мм.окремі морозостійкі особистості плавають в "сімці" і взимку (надягаючи жилети і підшоломники), Але я б рекомендував при температурі води нижче 6-7°З використовувати костюми товщиною 9-11 мм, особливо якщо доводиться пірнати на глибину більше 9-10 метрів.
Костюм повинен підходити вам точно за розміром, буде великий-замерзнете, буде малий - не зможете нормально дихати і швидко втомитеся та й порвете скоро. Розмірний ряд зазвичай відповідає розмірам вашого одягу-52, 54 і т. д. але деякі фірми маркують розміри цифрами від 1 до 5, де №2 відповідає розмірам 48-50, № 3 - 50-52, №4 - 54-56, № 5 - 56-58. Костюм потрібно обов'язково приміряти і, якщо це костюм "липкий" або "голий", а в магазині немає душа, залиште заставу і приміряйте костюм будинку.
Подивіться на себе в дзеркало (велике) - костюм повинен сидіти без зморшок, щільно і м'яко облягаючи все тіло, а ви в ньому повинні самі собі подобатися. Рукавички повинні бути м'якими настільки, щоб в них можна було "зробити дулю" без сторонньої допомоги (однією рукою). Поворушіть головою, руками, зробіть кілька глибоких вдихів і видихів і, якщо вас все влаштовує, платите гроші в касу і біжіть "обмивати" покупку в найближчій водоймі.
Гідрокостюми для дайвінга найчастіше експлуатуються в морській солоній воді. Якщо це так, то не допускайте повного висихання костюма і відкладення солей – вони сильно псують неопрен. Після використання костюма обов'язково:
1) Перевірте костюм на наявність пошкоджень. Уважно перегляньте шви і блискавки – вчасно виявлені проблеми лагодити набагато простіше, ніж запущені. Киньте очей на наколінники і налокітники, пошукайте можливі порізи. Якщо щось було виявлено, не забудьте про це під час прання, інакше можете ненароком розтягнути дірку ще сильніше. Ремонтом ж краще займатися вже по сухій чистій поверхні і надати це досвідченому майстрові.
2) Після використання максимально швидко промийте гідрокостюм чистою прісною водою. При необхідності використовуйте Нейтральне гіпоалергенне мило. Нейтральний рівень рН дозволяє проводити прання безпечно для костюма, а гіпоалергенні властивості мила гарантують Вам комфорт і безпеку в процесі експлуатації. Відомі випадки несподіваної появи алергій при великому контакті шкіри з неакуратно вимитим костюмом, попередньо намиленого звичайним милом. Крім простого мила, існують спеціальні гелі та шампуні для догляду за гідрокостюмами, вони ідеально підходять і гарантують безпеку.
Добре вимивайте миючий засіб перед сушінням і зберіганням. Перш за все це принесе менше проблем для шкіри. Так само це запобіжить злипання костюма під час тривалого зберігання.
Гідрокостюми "люблять", щоб про них дбали, тоді вони служать добре і довго. Втім, це стосується всього спорядження. Після полювання, навіть якщо вона була невдалою, і ви не в дусі, Не піддавайтеся настрою, сполосніть костюм чистою водою, змийте з нього пісок, мул, риб'ячу слиз і луску. Чистий костюм повісьте в тіні на вішалку і просушіть зсередини, а потім, вивернувши, і зовні. Сухий костюм зберігають на вішалці в розправленому стані в сухому шафі або коморі.
Абсолютно неприпустимо залишати костюм надовго на сонці, морозі, зім'ятим і брудним. Недобре зберігати його в холодному гаражі або на балконі. Після морського полювання костюм до кінця краще не висушувати-сіль, кристалізуючись, пошкоджує гуму. Приїхавши з моря, киньте костюм в ванну і, вимочивши його там 3-4 години (в прісній воді, зрозуміло), промийте і висушіть. А потім, не чекаючи наступної поїздки, заклейте утворилися діри і розриви, підклейте відшарувалася підкладку і повісьте на місце.
Багато деталей гідрокостюма виготовляються з різних сортів гуми. (Неопрен є резино-подібним речовиною з розподіленими в його обсязі бульбашками повітря). Дотримання правил експлуатації, зберігання і ремонту гумових виробів продовжує час їх служби, попереджає їх аварійний вихід з ладу.
Висока температура і пряме сонячне світло розм'якшують гуму. При негативних температурах гума робиться ламкою, різкі перепади температур "старять" її. Тому при експлуатації і зберіганні гумових виробів необхідно:
- захищати їх від дії сонячного світла;
- перед зберіганням ретельно просушити (сухі гідрокостюми-зовні і зсередини);
- зберігати в розправленому стані, припудривши тальком;
- зберігати в приміщенні з постійною температурою (15-20С) і вологістю (50-70%) далеко від нагрівальних приладів;
- приміщення для зберігання Не провітрювати.
В процесі експлуатації спорядження часто відбувається порушення герметичності через потертостей, порізів, розривів. Пошкоджені гідрокостюми мокрого і сухого типів можна відремонтувати. Для ремонту гідрокостюмів сухого типу використовується гумовий клей, що представляє собою розчин натурального каучуку в бензині. Обидва клею придатні для ремонту гідрокостюмів. Гумовий клей повинен задовольняти наступним вимогам: бути світло-сірого або світло-бежевого кольору, однорідної консистенції, без грудок і сторонніх домішок.
Для відновлення герметичності гідрокостюмів з наскрізними порізами і розривами вирізують латку, яка на 8-10 мм перекриває краю заклеюється отвори. Склеювані поверхні зачищають грубозернистим наждачним папером,
пил видаляють ганчіркою, змоченою в бензині. Клей наносять на кромки розриву і латки рівним шаром. Після висихання першого шару наносять другий. Склеювані кромки щільно притискають один до одного і обстукують дерев'яним молотком.
Для відновлення потертостей прогумованої тканини Гідро комбінезонів типу ГК гумовий клей розводять бензином до консистенції рідкої сметани. Пошкоджене місце ретельно промивають теплою водою з милом, висушують і обробляють грубозернистим наждачним папером. Підготовлену поверхню ретельно знежирюють бензином. Для того щоб колір відновлюваного ділянки збігався з кольором основного матеріалу, використовують фарбувальний порошок, який розводять в розчині клею.
Максимальне відношення наповнювача до маси розчину клею 1:10. Отриману суміш наносять тонким шаром на підготовлену поверхню. Після повного висихання наносять наступний шар. Для забезпечення герметичності відновлюваного ділянки шарів повинно бути не менше трьох. Після висихання останнього відновлений ділянку припудрюють тальком для запобігання прилипання.
Для підвищення механічних властивостей клейового шва застосовують прискорювачі вулканізації. До них відносяться: тіурам, каптакс і деякі інші сполуки. Прискорювачі вулканізації вводяться в гумовий клей в незначних кількостях. При ремонті гідрокостюмів мокрого типу з'єднання, як правило, проводиться встик. Поверхні, що підлягають склейці, промивають в теплій воді і знежирюють бензином. На підготовлену поверхню наносять тонкий шар клею.
Після висихання першого шару наноситься другий і після витримки протягом 30-40 сек склеювані поверхні притискають один до одного. Після повного висихання клею міцність такого з'єднання нерідко перевищує міцність основного матеріалу. Гумові вироби в процесі експлуатації і зберігання піддаються старінню. Ефективних заходів, що попереджають і затримують цей процес, не існує. Частково відновити виріб можна наступним чином: помістити спочатку на 15 хв в теплий 5%-ний розчин нашатирного спирту, а потім на 15 хв в теплу воду з додаванням 5% гліцерину.
Гумові частини водолазного спорядження необхідно час від часу дезінфікувати. Багато видів бактерій, часто патогенних, живуть і розмножуються на поверхні гуми і можуть стати причиною різних інфекцій порожнини рота, шкіри і т.д. найбільш доступний спосіб дезінфекції - обробка 96%-ним етиловим спиртом. Обробляють поверхні деталей, які стикаються зі слизовими оболонками, шкірою, обдуваються потоком повітря з легенів.